söndag, december 2

Annat: Film-The Nanny Diaries

Såg DENNA film igår och jag gillade den faktiskt! Det var roligt att se en film om en nanny, speciellt i dom fina kvarteren i New York:) Scarlett passade bra i rollen, blev lite irriterad när hon skulle spela så mesig bara hehe... Om ni ser filmen så förstår ni vad jag menar. Den lilla killen som hon är nanny åt var gullig. I början är han jättejobbig mot henne men sen blir dom vänner.
Man tycker lite synd om den lilla pojken också för hans föräldrar har knappt tid att umgås med honom, han har växt upp med nannys och hans föräldrar är så kalla mot honom. Dom är ett bra exempel på hur man Inte ska vara mot sitt barn.

När jag såg den här filmen så blir jag själv lite lockad att börja jobba som nanny hos någon rik familj i NY, det vore nåt det:) Visst har hon det jäkligt tufft Annie(Scarlett Johansson,) men hon har ju trots allt bara en unge att ta hand om. Jag kan faktiskt tänka mig att testa på det.
Filmen är baserad på boken The Nanny Diaries. Har inte läst den dock.

Den här filmen rekomenderas! Inte ofta det görs filmer om nannys liksom:) Det som drar betyget lite är att den är förutsägbar och Scarlett kunde gjort bättre ifrån sig. Kändes som det var nåt som fattades bara.

Den får en stark trea av fem.

2 kommentarer:

Anonym sa...

den var verkligen jätte bra! Rekommenderas till alla som inte sett den!

Anonym sa...

Laddade ner den förut, tack för tipset. Den va jätte bra:D