torsdag, december 21

Det här gör mig ledsen...

Kolla in den här sidan. Det är tjejer som älskar Nicole Richie. Men det som gör mig ledsen är att dom försöker se ut som henne. Klicka på dom olika länkarna där så kommer man in på olika bloggar. Tjejerna där skriver dagligen om sin kamp att bli smal. Dom beskriver hur dom hoppar över måltider och hur svaga dom känner sig för att dom inte äter ordentligt. Jag tycker det är förjävligt!Dom flesta där har Nicole som mål att se ut som, eller Mary-kate Olsen. Jag blir ledsen bara jag läser deras inlägg. Dom skriver tex såhär:Idag har jag bara ätit en frukt och druckit lite vatten, visst var jag duktig!Nicole är inte så bra att ha som kroppsförebild precis, hon ser ju som vi alla vet lite ohälsosam ut. Alltså hon är för smal. Tyvärr finns det många tjejer där ute som tror att man blir mer accepterad och lyckligare om man ser ut sådär...Om dom försökte bli smala på ett hälsosamt sätt så vore det såklart en annan sak, men dom svälter sig själva. Det är hemskt!
Jag har kommenterat på några av deras bloggar, och skrivit att det dom gör inte är bra, att man ska äta flera mål per dag och börja träna flera gånger i veckan istället för att svälta sig. Förmodligen så bryr dom sig inte om mina inlägg, men jag hoppas det väcker en tanke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch vad illa....det är nog många tjejer som håller så...det är ju inte direkt BARA nicole som ser ut så..de flesta är väldigt små! Bra att du skriver inlägg iaf...de hjälper nog lite iaf

BettY sa...

Nää precis, det är så många i vårt samhälle idag som är alldeles för smala. Det gör att många får fel kroppsuppfattning och tror att om man ser ut så, så blir man en bättre och mer accepterad människa, jag tycker det är sorgligt att dom strävar efter att ha kroppar som 12 åringar. Jag blev förvånad att det fanns så många bloggar om anorexi, hur man svälter sig å så. Det är hemskt!