söndag, januari 21

Annat:Step Up

Såg "Step Up" häromdagen för en andra gång. Så jag tänkte jag kunde skriva om den lite här. Det är en alltså en dansfilm, jag älskar dansprogram och dansfilmer å allt sånt som ni kanske vet...Men iallafall filmen handlar om Tyler Gage (Channing Tatum) som kommer ifrån ett fattigt område och är lite av en "bad guy". Nora (Jenna Dewan) är en balett dansare som kommer ifrån ett fint område och går på en prestigefull dansskola. Hon har allt i världen...förutom en danspartner till hennes avslutningsföreställning, dit viktiga personer inom dansvärlden ska komma. Tyler börjar städa på skolan som straff för att han och hans kompisar hade förstört grejer på skolan, och han möter Jenna och en gnista tänds senare mellan dom två.
Det var lite om vad den handlade om. Jag tycker filmen var rätt bra gjord. Dock var det lite mycket klichér som det tyvärr ofta är i många dansfilmer nuförtiden. Men dansen i filmen var rätt bra. Jenna kan verkligen röra på sig, och Channing har snygga moves han med. Dom hade väldigt bra kemi mellan varandra, och det hela känns mer äkta då Channing och jenna dejtar varandra på riktigt. Dom träffades under inspelningen.
Noras kompis i filmen var en aning störande tycker jag, men hon spelade ändå okej. Sångaren Mario är även med i filmen. Han spelar en DJ/producent. Han var också helt okej i rollen tycker jag, men inge speciell annars...Sen har vi Brett(Josh Henderson, som tydligen dejtat Ashlee Simpson)han spelar den jobbiga pojkvännen till Nora. Han skulle spela den "svartjuka" pojkvännen typ. Han har inte en så stor roll dock.
Men sammanfattningsvis så tycker jag att både Channing och Jenna ska ha berömm för dansen, även fast man såklart ser att dom inte precis är några proffs så gör dom det ändå på ett bra sätt. Det är definitivt dom två som gör filmen värd att se! Channing är en riktig hottie också:) Det här är en väldigt bra dansfilm som jag kan rekomendera iallafall!
Så den här filmen får 4 stjärnor!Den skulle kunna fått fem men eftersom det var lite mycket klichér som jag nämnde tidigare så drog det ner betyget en aning.
Den här filmen får 4 stjärnor!

Inga kommentarer: