söndag, februari 4

Mandy More: "Jag är inte Nicole Richie."

Mandy Moore intervjuas i nya nummret av Seventeen magazine där hon bl.a kommenterar Nicole Richie. 22-åringen som led av depression efter att hon gjorde slut med ex pojkvännen Zach Braff från Scrubs i November. Men har på senare tid synts kyssande och kramandes med Adam Goldstein aka DJ AM. Moore säger till Seventeen: "Oh Gud! Jag säger såhär, i den här branschen är det mitt jobb att se ut på ett visst sätt, men det känns konstigt för mig och även för män också. Men jag trivs bättre med att vara den jag är och är nöjd med hur jag ser ut nu. Jag är inte Nicole Richie. Jag är inte smal som en pinne precis och det kommer jag aldrig att bli heller. Jag ser bara ut som en vanlig tjej liksom och det är okej. Det har tagit ett tag för mig att acceptera att jag är den jag är, det är tufft i och med den branschen jag jobbar i. Men liksom, vem bryr sig?Om det bara är något som gör en speciell. Det säger jag till mig själv iallafall."

Jag håller med Mandy där!Hollywood kändisarna måste vara så smala, dom har såna krav på sig att se ut på ett visst sätt så det är inte konstigt att en del slutar upp med en ätstörning. Sen ger dom ju ut fel singnaler till tjejer, speciellt ungdomar. Att man liksom ska se ut på ett visst sätt för att bli accepterad. Många tar tyvärr åt sig av det. Nicole är alldeles för smal, det håller jag med om. Hon ger inte ut så sunda singnaler. Men dom flesta vet ju också att hon har en slags ätstörning och har sökt hjälp för sina problem nu. Jag tycker att det borde finnas fler tjejer som ser ut som Mandy. För hon är en normal smal tjej tycker jag och ser hälsosam ut, och det är bra i en värld där man har krav på sig att se ut på ett visst sätt och vara onaturligt smal. Det är inte lätt att vara sig själv i dagens samhälle då största fokuseringen är på hur smal eller tjock man är. Man blir ju lite påverkad iallafall när man bara ser en massa smala tjejer på varje reklamannons, i tidningar och på tv, det är ju svårt att undvika. När ska denna fokusering på folks kroppar att sluta egentligen? Alla är vi skapta olika och är unika på vårat eget sätt!

Inga kommentarer: