tisdag, augusti 21

Annat: Film-Zodiac

Såg Zodiac häromdagen och jag måste säga att den var väldigt bra! Den var precis så bra som jag hade förväntat mig faktiskt:) Kan absolut rekomendera den! Den är ganska lång, men det kan jag förstå eftersom den är baserad på en sann historia som har utspelas sig i över 40-år så dom var nog tvungna att göra den så lång om dom skulle få med det mesta. Läs mer om det olösta fallet på Zodiac mördaren HÄR.

Filmen var väldigt spännande och att det som utspelar sig har hänt på riktigt också gör det hela ännu bättre:) Söta Jake Gyllenhaal spelar huvudrollen väldigt bra! Andra duktiga skådespelare som man får se är Mark Ruffalo och Robert Downey Jr.

Det är mycket dialog så man får koncentrera sig lite extra om man verkligen vill hänga med.
Jag tycker det var intressant att se den här filmen också för jag fick veta mer om Zodiac mördaren som jag knappt har hört talas om förut. Tänk att dom inte har löst fallet än heller!!Under alla dessa år, snacka om skicklig mördare.... Han går lös därute, Be Careful!!hehe...
Den är absolut sevärd!

Den får en stark fyra av fem.

Inga kommentarer: