fredag, september 14

Annat: Film-The Painted Veil

Har precis sett The Painted Veil aka Kärlekens Slöja. Det var helt okej film. Lite för seg för min smak, (två timmar lång var den också.) Naomi Watts spelade huvudrollen och hon är ju en väldigt bra skådis så hon gjorde bra ifrån sig. Men Edward Norton som spelade andra huvudrollen var inte alls så bra. Tycker han var alldeles för stel och tråkig. Det var heller ingen bra kemi mellan han och Naomi. Men utöver det så var filmen väldigt välgjord och fint filmad! Men jag hade förväntat mig mer passion faktiskt hehe... Eftersom det är en romantisk drama film så tror man ju att det ska vara mer kärlek och passion, men här var det mera avlägset på nåt sätt.

Om man vill se en stillsam kärleksfilm som är fint filmad så kan jag rekomendera den här filmen.
Men jag ser nog hellre The Notebook ärligt talat:)

Den får en svag trea av fem.
>>Liev Schreiber spelar älskare till Naomi Watts rollfigur i filmen, och dom är även tillsammans riktigt:)

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har den filmen på datorn men har inte sett den än.. får kanske göra det. Men jag älskar the notebook. den är så mysig :)