söndag, november 18

Annat: Film-Saw 4

Var som ni kanske vet och såg Saw 4 igår alltså. Filmen var som vanligt bra! Jag gillade den. Man fick alla pusselbitarna på plats om man så säger. Det var mycket tillbakablickar och det var tur att man har sett dom tre tidigare filmerna för annars skulle man inte ha hängt med så bra.
Men samtidigt så måste jag nog säga att jag gillade Saw 3 och dom tidigare Saw filmerna mer. Det var mer fokus på personerna som torterades i dom filmerna,(haha jag hoppas ni förstår mig rätt.) Nu var det lite för mycket tillbakablickarkanske ändå. Eller asså dom fokuserade nästan mer på själva polisutredningen av Jigsaw istället. Dom tidigare filmerna var mer spännande också.

Det var jättemånga som satt och skrek och höll för ögonen, haha jag tycker den inte var ett dugg läskig faktiskt, den är bara lite äcklig. Men sen har jag väl sett så många skräckfilmer vid det här laget att jag reagerar typ inte längre vid dom 'läskiga' scenerna hehe:P
Men det var absolut en bra film och den slutade ju på ett sätt som man förstod att dom kommer göra en till film. Dom här Saw filmerna kommer det nog göras många fler av, dom är så jäkla bra gjorda verkligen! Men samtidigt så tycker jag inte att dom ska göra för många, för ibland kan filmerna försämras tyvärr om det görs flera. Alltid bäst att sluta när man är på topp. Men jag ser ändå fram emot nästa film såklart! Om det nu görs en Saw 5, vilket jag tror att dom gör.
Tror jag ska ladda ner alla Saw filmerna och se dom från början för det var så länge sen, då kommer man ihåg ännu bättre och kan förstå en aning mer av det som hände i den här filmen.

Men om du är ett Saw fan som jag är så tycker jag absolut att du ska se den här filmen:P Men för er andra så är det nog nödvändigt att ni sett dom tre tidigare filmerna om ni ska se den här. Annars hänger man nog inte med så bra. Och om man är lättkänslig så kan man nog skippa Saw filmerna helt hehe...
Så den här filmen får en trea av fem. För jag tycker det var för lite fokus på de som torterades som det annars har varit i dom tre tidigare filmerna. Det var för mycket om polisutredningen och klipp hit och dit. Men annars en bra film! Saw filmerna är defintivt en av dom bästa skräckfilmerna som någonsin har gjorts:)Jag är verkligen imponerad av skaparana av den här filmen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men fan då, att dom ska hålla på o förstöra filmerna så att dom slutar så att det måste göras en uppföljare, så var det ju inte med 1:an o 2:an =P Men men, jag måste ju se den, fast det känns helt onödigt att jag köpte samlarboxen med dom tre första när det görs fler, skulle väntat ett tag, hehe...

Anonym sa...

emelie: Jaa eller hur! Det förstör filmerna sådär när dom hela tiden ska göra uppföljare. Jag har läst att det kommer göras både en Saw 5 och Saw 6. Lite väl utdraget tycker jag. Men man kommer ju ändå se dom:) Hehe joo du kanske borde väntat ett tag. Men samtidigt så tror jag att dom tre första filmerna kommer vara dom som är absolut bäst. Tror tyvärr att det bara kommer gå utför nu... Så det var ju inget dålig köp tycker jag!

Evy.blogg.se sa...

Jag avskyr skräckfilmer, men saw är dom enda jag kan se tycker dom är så himla bra och dom är som du sa väldigt bra gjorda :) Så du tycker den är värd att se asså ?

BettY sa...

evy.blogg.se: Jag älskar skräckfilmer hehe:) Jag tycker den är värd att se! Speciellt om du har sett dom tre filmerna innan.