tisdag, november 20

Annat: Är du en silver eller guld människa?

Smycken är nåt som jag älskar och alltid har på mig. Men det är faktiskt bara silversmycken jag använder. Det känns mer jag på nåt sätt. Tror inte att jag äger ett enda smycke i guld faktiskt. Men det är nog för att jag inte brukar hitta några snygga guldsmycken heller. Men jag tycker ändå att guld är grymt snyggt!Nicole har ju underbara smycken i guld:)Skulle absolut inte tacka nej till nån av hennes smycken!
Kan tänka mig att det finns många bra smyckesaffärer i LA där dom har mycket vintage också:P Tyvärr vet jag inte så många bra i Stockholm... Skulle vara kul med en butik där dom har lite mer annorlunda smycken. Om ni vet nåt ställe så får ni gärna tipsa mig:) Men jag kan tipsa om en bra silverbutik som ligger i Gamla Stan som heter Silverboden. Där köper jag de flesta av mina smycken. Man ser den det första man gör när man går upp ifrån tunnelbanan. Om ni inte har varit där än så kan jag rekomendera att ni går dit.
Efva Attling har också väldigt snygga smycken, tyvärr har jag inte råd att köpa några av hennes smycken men jag har varit i hennes butik flera gånger.

Så jag undrar nu, är ni Silver eller Guldmänniskor? Vad bär ni helst?

8 kommentarer:

Hedvig sa...

Jag är också helt klart en silvermänniska! Jag har kanske bara nåt enstaka guldsmycke men det andvnder jag inte. Men visst är det sjukt snyggt med guld! Fast silver könns mer naturligt på något sätt..

Anonym sa...

jag är en guldmänniska. Äger nog inget guld faktiskt. Kan du inte visa lite ringar som nicole haft/har. Ska få en ring i studentpresent som jag får deisgna själv. vill ha lite tips! :)

Anonym sa...

Jag är en guldmänniska. Har alltid bara smycken i guld. Fast jag använder inte smycken så ofta. Lite trist faktiskt. Jag är för enkel av mig tror jag :P

BettY sa...

Hedvig: mm joo precis:P Men silver har alltid känns mest rätt för mig med, men guld är ändå skitsnyggt!
Cassandra: Jaha va kul:) Joo det skulle jag nog kunna göra. Kan försöka få ihop det till slutet av veckan eller tidigare om jag hinner:)
josie: Okej:P Vi är ju alla olika, men smycken kanske du borde satsa på:) är ju verkligen grymt snyggt!

Anonym sa...

jag är verkligen eg guldmänniska! brukar alltid ha på mig massa armband i gul och så, fast blandat med anra material och färger :)

Anonym sa...

Ååååh NU ska jag göra dig glad och dela med mig av en hemlighet till dig. Och alla andra som läser här, haha.
Bästa smyckesaffären i sthlm är "Antikt, Gammalt & Nytt" på Mäster Samuelsgatan 11. 1 gammalt bögpar som äger affären och dom har fucking ALLT! Där kan jag vara i flera timmar typ. Man blir kär i affären som har mer smycken, brosher och sånt än ngt annat ställe. Det är inte dyrt. Underbart! Nu saknar jag sverige bara för det! Helvete haha.
Jag va silvermänniska förr i tiden, nu använder jag mest guld. Men silver ibland. :)
KRAM sandra*

Anonym sa...

Haha förut var jag en silver människa.. nu är dt lite blandat.. du kommer hitta skit snygga smycke om du kollar på www.kyssjohanna.se

Anonym sa...

clara: Det låter snyggt!:D
Sandra: Jaha den butiken har jag faktiskt hört talat om ett antal gånger men jag har aldrig varit där. visste väl inte var det låg antar så tack för tipset iallafall! Nu vet jag adressen, ska definitivt gå dit:)
c.g: Den sidan har jag varit inne på faktiskt och dom har jättemycket fina smycken, vill ha allt typ:P Synd att det är lite dyrt bara... Men annars ett bra tips!