fredag, november 9

Annat: Fotograf-Ellen Von Unwerth













Eftersom jag är väldigt intresserad av foto så tänkte jag att jag kunde skriva lite om mina favoritfotografer här:) Och även posta lite snygga bilder som fotografen tagit. Först ut är Ellen Von Unwerth. Jag älskar verkligen stilen på hennes bilder. Hon tar ofta svartvita bilder och hon verkar inspireras mycket av 20-30 och 60-talet. Dom känns alltid väldigt glamourösa också, which I like:)
Och nu lite om fotografen:
Ellen föddes 1954 i Tyskland. Hon började som fotomodell, vilket hon sysslade med i hela tio år innan hon själv ställde sig bakom kameran.
Ellen fick mer och mer uppmärksamhet efter att hon fotat Claudia Schiffer för Guess. Hennes bilder har bl.a publicerats i Vogue, Vanity Fair, Interview, The Face, Arena, L'Umo Vogue och I-D och hon har även släppt en del böcker med sina fotografier. På The international Festival of Fashion Photography år 1991 så vann hon första pris.
Ellen har även regiserat musikvideor till Duran Duran och flera andra artister och gjort kortfilmer.
Nu senast så har hon fotat Britney för hennes nya album. Hon tog även bilderna för Christina Aguileras album Back to Basics.
Skulle vara kul och gå på någon av hennes uställningar nån gång:)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken underbar idé :) jag älskar själv att fotografera o det är alltid kul att se andras verk :)

BettY sa...

anonym: Vad kul att du gillade min idé:)Och ja visst är det kul att se andras verk. Jag får mycket inspiration av att titta på foton. Speciellt såna som är tagna av så otroligt duktiga fotografer. Tänk om man själv skulle kunna fota så, det hade inte varit fel:)

Anonym sa...

Otroligt snygga foton! Önskar jag kunde fota lika bra :P

Anonym sa...

Åh så sjukt snygga bilder! Älskar svartvitt! Sådär vill man ju se ut på bild:) Hon skulle säkert kunna få en att se glamorös och cool ut. Jag vill bli fotad av henne!! hihi!
Kram sandra*

Anonym sa...

Åh så sjukt snygga bilder! Älskar svartvitt! Sådär vill man ju se ut på bild:) Hon skulle säkert kunna få en att se glamorös och cool ut. Jag vill bli fotad av henne!! hihi!
Kram sandra*

Anonym sa...

Du borde posta lite bilder av David LaChapelle också, han tar grymt bra och helt utflippade bilder av bland annat kändisar =)

Anonym sa...

Wonderbart. Min all time favoutite är David LaChapelle. Liksom var får han allt ifrån:O

Anonym sa...

josie: joo visst gör man:
Sandra: Jag älskar också svartvit!Och ja visst skulle det vara coolt att bli fotad av henne, hon skulle säkert få en att se hur snygg ut som helst:)
emelie: AA jag älskar också David Lachapelle, han är helt klart en av mina favoritfotografer! Han kommer jag definitivt skriva om här på bloggen:)
nina: Mm han tar underbara bilder! Han måste ha jäkligt bra fantasi:)

Anonym sa...

Oooh, heta bilder! Jag har sett några av hennes svartvita bilder förut som hon tagit på zooey deschanel, they are lovely! Och så är dom lite sådär "gammal" stil som är underbart. Mer såna här inlägg! Jättekul att läsa tycker jag :D

BettY sa...

clara: Mm visst är det:) Ja dom bilderna har jag också sätt, ursnygga verkligen! Gillar den där gamla stilen över bilderna. Mer såna här inlägg ska det absolut bli:)